Evryn toimitilan uudistuksessa päätavoitteena oli luontevien kohtaamisten lisääminen sekä tilaratkaisujen muuntojoustavuus. Halusimme tuoda kahteen siipeen jakautuneet työntekijät yhteen ja luoda heille monipuoliset sekä tasa-arvoiset työskentelytilat.
Alkuvaiheen kattavan työympäristökartoituksen, sekä työntekijöiden aktiivisen osallistumisen myötä loimme yhteiset tavoitteet projektin onnistumiselle. Tärkeitä painopisteitä toteutuksessa olivat viihtyvyys, vuorovaikutus, ergonomia, valaistus ja akustiikka.
Uudet tilat henkivät luotettavuutta, turvallisuutta ja korkeaa laatua. Sisustukseen tuotiin luonnonläheisiä värejä ja luonnonmateriaaleja, kuten puuta ja betonia. Asiakas oli lopputulokseen erittäin tyytyväinen ja niin olemme mekin!
Mitä Oslossa edellä, sitä Vantaalla perässä - vai?
Lähtökohtana Evryn toimitilan uudistuksessa, oli kahteen siipeen jakautuneiden työntekijöiden tuominen yhteen ja tilojen muuntojoustavuuden lisääminen tiimien kasvaessa. Suuntaviivoja muutokselle asetettiin Evryn pääkonttorista Oslosta. Oslossa siirryttiin avoimeen monitilatoimistoon ja seuraavana vuorossa oli Suomen yksikön muutos.
Tehtävämme oli toimistotilan kokonaisvaltainen muutos, jota lähdettiin hahmottamaan yhdessä Evryn Suomen toimipisteen työn luonne ja työntekijät edellä.
Kohtaamisia, avoimuutta ja rauhallisuutta
Luontevia kohtaamisia haluttiin lisätä. Toimitilan toivottiin tukevan monipuolisesti tämän päivän ja tulevaisuuden työnteon tapoja. Työympäristökyselyn sekä työpajojen myötä, ymmärrys työntekijöiden arjesta kirkastui. Asetimme yhdessä tavoitteet tulevalle, nykyaikaiselle työympäristölle ja huolehdimme osaltamme, että nämä tavoitteet toteutuivat.
Loimme vaihtoehtoisia layoutsuunnitelmia toimintojen sijoitteluista ja sparrailimme mahdollisuuksia henkilöstön kanssa. Toteutusmalliksi valikoitui rauhallisten tiimitilojen rakentaminen ja suuri keskitetty sosiaalinen kahvio, joka kokoaa yhteen toimiston työntekijät. Neuvottelutiloja saatiin lisää ja projektityöskentelylle luotiin uusia tiloja. Myös vetäytymis- ja puhelintiloja sijoiteltiin eri puolille toimistoa.
Asiakas- ja työntekijäkokemus keskiössä
Aiemmin asiakkaat ohjattiin suorinta reittiä pääneuvottelutilaan, sillä toimistoa ei koettu edustavaksi. Tänä päivänä asiakkaat saavat kierroksen toimiston läpi ja pystyvät esimerkiksi tutustumaan Evryn tarinaan showroomilla. Työympäristö muovattiin työntekijöiden arkea helpottavaksi ja nykyaikaiseksi kokonaisuudeksi, jota voi ylpeänä esitellä.
Evryn ja Evryläisten näköinen tila
Työntekijöiden viihtyvyys ja hyvinvointi ovat Evrylle ykkösasia. Henkilöstö osallistettiin mukaan projektiin säännöllisten työpajojen avulla. Uudet tilat henkivät luotettavuutta, turvallisuutta ja korkeaa laatua.